Thursday, September 2, 2010

lawak makan oren..hehe..


* gambar hanya sekadar hiasan.

Parman dan Sutijah merupakan pekerja kontrak dari
Indonesia. Kedua-duanya jatuh cinta setelah bersama-
sama bekerja dalam satu projek pembinaan disekitar
KL. Para pekerja kontrak telah disediakan dengan
rumah kongsi yang kurang selesa kerana walaupun ada
pekerja yang dah kahwin namun terpaksa tinggal dengan
pekerja yang masih bujang.

Akhirnya Parman dan Sutijah pun berkahwin. Namun depa
berdua ni masih tinggal di rumah kongsi walaupun dah
berkahwin bersama-sama dengan pekerja yang masih
bujang. Bak kata orang putih takde 'privacy'
langsung. Ada juga beberapa pasangan pekerja yang dah
kahwin di situ. Depa berdua ni terpaksa la tidur di
atas pangkin. Di bawah pangkin depa tuh ada satu lagi
pasangan yang baru berkahwin. Memang takde 'privacy'
langsunglah lebih-lebih lagi depa nih baru berkahwin.

Cuba korang semua bayangkan camana tuh. Memang masalah
besar betul. Nak cakap pun tak boleh kuat-kuat. Lepas
tu nak gerak-gerak pun tak boleh lasak sangat. Ya la,
dah la duduk atas pangkin. Kalau gerak lebih-lebih
kang berbunyi la pulak pangkin antik tuh. haha..Memang
jelas la kedengaran pangkin tuh kalau depa bergerak
gerak. Kalau nak buat projek pun depa berdua ni kena
pastikan yang orang lain dah tido. hehe.

Dan sebagai langkah memudahkan, depa berdua ni
terpaksa menggunakan bahasa isyarat tertentu. klaka kn?hehe..
Bahasa isyaratnya ialah kamu mau makan oren? ahah..Dan Sutijah akan
menjawab mau. Sebagai couple yang baru berkaahwin,
setiap malam depa mau 'makan oren'. Perkara ini
berlanjutan sehingga berminggu lamanya sehinggalah
satu kejadian yang tidak di ingini pada satu malam.

Jam sudah menunjukan pukul 12 tengah malam. Parman
dan Sutijah yakin bahawa penghuni di rumah kongsi itu
sudah lena tidur kerana kedengaran banyak dengkuran.
Namun Parman tetap menggunakan bahasa isyarat. Kamu
mau makan oren kata Parman kepada Sutijah?.

Belum sempat Sutijah menjawab mau tiba-tiba rakannya
yang tidur di bawah pangkin berkata : Makan oren
boleh saja tapi airnya jangan meleleh ke bawah udah
ya!
hehehehehhehehehehhehehe......



7 comments:

Moque ^_^ said...

muahahaha..x pasal2 membe bawah minum jus oren free..kelakar seh..

RucaPka said...

hehehe..free 2..bkn sng dpt..hahaha..

nur said...

lawak btol.. isk2.. pasni kene tukar buah lain la plak..

RucaPka said...

hehe..tkr buah ape lak?hehehhehehe..

Anonymous said...

pasnie kalo nk mkn oren kne sdiekan cawan la ek..t meleleh kne org len lak..haha..

Anonymous said...

parman n sutijah bley jadi role models nie..hahaha..

RucaPka said...

taw xpe...cawan kene yg bsr lak 2..hehe..btol2!role model zaman kini..hehehe..