Wednesday, May 9, 2012

Hello May

Assalamualaikum,

Pembuka bicara untuk pembaca blog ini.. Blog nie macam chipsmore kan..kejap ade, n terus hilang sampai sekarang.. Anyway, Hidup aku selepas beberapa bulan aku tinggalkan blog nie mcm bese je..
Besela kan dalam hidup nie mana ade org yg xde dugaan..hehe..

Sekarang nie, untuk 2 bulan niela..tp da nk abs 2 bln da..aku praktikal.." praktikal 2 bulan je? "kata emak..aku jwabla.."nak wt macammne da mmg ditetapkan." haha.. Tp okla 2 bulan je..bukan senang taw aku nk keje lama..2bulan pon da mcm ape je kt ofis nie..haha..Hari isnin hari tu br dapat elaun..tp xla byk mne pon..tp okla org yg macam aku nie..hee..

Dan Dan Dan...nk taw x, haha.. for the officially aku drive kereta manual..kereta proton waja ok..Bangga la jugak dapat drive sendiri..Dulu nk pergi mne2 sume harapkan org je..Tapi bila sendiri drive barulah tahu penat, malas, best, happy n macam2 lgi..Dulu semua org xpercaya kat aku..Aku nie pulak bukan nye xnk Drive manual tp sebab fikirkan kereta orang..kalau jadi ape2 ssh..sbb 2 la xdrive..Tapi sejak praktikal nie, nak xnak kene la jgk drive..da xde "driver" mcm dulu la..driver ke?sorry..hehe..So far, setakat hampir 2 bulan nie, aku da pandai sesuaikan gear, n da boley la nk g mane pon..

Bukit pon xde masalah..ha! ha! nk taw aku sebut pasal bukit 2..aip! aip! jgn pk lain..jalan yang berbukit la mksd aku..hehe.. Ok! cerita nya mcm nie, kakak aku yg kedua die nie mmg xley drive kt bukit..confirm die mengeluh panjang..kdg2 sanggup lari pergi jalan lain, semata2 nk elak dari lalu jalan bukit 2..hehe..Yang paling kelakar, die cerita..die ade tersangkut kt jalan berbukit ke tempat kerja die..die boley mati enjin kt atas bukit 2..die cakap bukit 2 xla curam mana pon..haha..Pas 2, die cuba 2 3 kali mcm 2..still xboley jgk..last2 die fade up..die pasang double signal.. Dalam 10minit mcm 2 ade la sorg abang ke, pakcik ke xtawla ..die pon xtaw nk pggl ape, ketuk cermin die ty kenapa..kakak aku nie yg sengal2 die pon cakap la xley jalan..org 2 ckp la enjin xley start ke?kakak aku geleng, die pon suruh kakak aku masuk gear..then jalan.. tapi mati lagi..die engt auto..hehe..pas 2 die pon tgk gear, die diam..die ajar lagi..2 3 kali jgk mati..pas 2 da last 2 barula boleh..kakak aku terus gerak ikut jalan lain..hahahahahaha..die malu gila die cakap..mana x malu da jd mcm 2..lama kot..kalau seminit du xpela..nie sampai 20minit lebih..hai ateh aku nie...hehee..


No comments: